2008. szeptember 25., csütörtök

Ismét egy 25-e.

Ami egy újabb hófordulót hozott..


De előtte még röviden a tegnapi napról.


Voltunk védőben,a paramétereim.
Súly:9,79kg.
Hossz:82cm.
Minden rendben talált a védő néni,és jól kidumálták magukat Anyával.

11-kor értünk haza,átmentünk boltba,majd sétáltunk is egy rövidet,ezzel megspóroltunk minimum két öltözést.
A déli alvás a mostaniakhoz képest jól sikerült,majdnem 1 órát aludtam.Ez talán annak is köszönhető,hogy kaptam cicit,meg ott volt velem Anya is,Ő is beszunyált velem együtt.
Aztán rohanás Apa elé,majd haza.Egy kicsi játék és már jött is Janika barátom meg az Anyukája.
Hamar elröppent a du-án,és most kivételesen össze vissza szeretgettük egymást,bár Én mindig több puszát kaptam,mert ha Janika megpuszilt,rögtön szólt az Anyukájának,hogy AJA,AJA,AJA....és akkor az Andi néninek is meg kellett puszilnia,mert ha nem tette Janika addig kiabált neki,hogy AJA,míg nem adott nekem puszát.
Játék üggyel is nagyon okosan viselkedtünk,de azért most sem ment minden simán.
Míg ott voltak Janikáék Apa befejezte az előszoba festését,miután elmentek Anya kitakarította és bepakolt,úgyhogy ezzel is megvolnánk.
Pont ezért este Apával fürcsiztem,és Ő is vágott pizsibe.
Éjjel rossz voltam ezért a nagyágyba kötöttem ki.Apa altatott vissza.
Reggel korán keltem,meséztem,tejciztem.
De-ött nyűglődtem,játszottam,nyűglődtem,Anyát nyúztam,főztem vele,majd gyúrmáztunk,ebédeltünk,és aludtam kemény 20 percet.Éppen most ébredtem.

Csak Bence kedvéért!Villával eszem a párizsit

Így szeret engem Janika.
Gyúrmáztunk.
És akkor a beígért összefoglaló,ha engedem.
Ezért most át is adom a szót Anyának,Én meg megyek játszani.

Nem is tudom hol kezdjem.

Talán ott,hogy már mindent megértesz,persze amit akarsz.
Ha arról van szó,hogy segíteni kell valamiben örömmel megteszel bármit,de ha szót kell fogadni azt már nem.Olyankor süketet játszol és csak azt hallod meg amit Te szeretnél.

A mozgás ügyileg nagyon ügyes vagy.
Elég ha csak a létrára mászást említem.
Egyedül közlekedsz a lépcsőn,mászol fel mindenhová.
Rengeteget mész,egyre többet sétálsz,már nem kell annyit cipelni.
Mostanság rákaptál a mocira,bicóra,taxira.
Mindenben utánozol minket.

Evéssel most már meg vagyok elégedve,sokat sokszor,mindent eszel.

Beszéd.
Most már nem félek,hogy kuka maradsz.
Vannak szavak amiket rendszeresen használsz,és vannak olyanok amit tőlünk hallasz és próbálod mondani.
Össze gyűjtöttem párat,mert szerintem nem sikerült teljes listát készíteni.
Állatok,állat hangok.
Cica -CICA -NYÁU
Kutya - KU-VAVA
kacsa - PÁHPÁH
liba - GÁGÁ
Kakas - KAKA
Csibe - PIPI
Kismadár - CSICSI
Boci - BÚÚ
Tehén - TEÉN
Paci - GYÍ
Bárány - BE
Maci - BUMBUMM
Csacsi - CSACSI -IIJÁ


Sűrűn használt szavak:
Apa -APA
Papa - PAPA
Anya - AJA
Keri -TEJI
Dóri - DODO
Patrik - TE(De ez változó,van amikor TET,vagy TATTIK is volt már)
Klaus - KAU

Traktor - TATTÓ
Hámm - HÁMM(Kaja)
Mámmá - MÁMMÁ(Kaja)
Szia - IA
Kulcs - KU
Lámpa - ÁPPÁM
Csííz - CÍÍÍÍ(Fényképezésnél)
Kukk - KAKK(Kukucskálásnál)
Helló - HEO
Halló - HAO
Pápá - PÁPÁ
Kávé -
El - EEEEEE
Tejci - TECI
Baba - BABA
Kettő - TETTO
Hinta - HINTA
Kaka - KAKA
Köldök - KÖKÖ
Csiki - CSIIIK(Csikizésnél)
Autó - BRÜMM
Ott a - OTTA
Tente - TENTE


Kevésbé használt de már mondott szavak.

Tészta - TITO
Tejföl - TETO
Gomba - KOKOM
Torta - TOTA
Kikapcsolt - KIKA
Kígyó - IO
Csillag - CSIÓ
Csat - CSAT
Telefon - TEO
Kereke - KEKE
Csá - TÁÁ(Köszönés)
Fifi - FIFI(Mese)


Két szavas mondatod:
Összesen kettő volt.
Anya gyere - AJA GYEE
Szia Apa - IO APA


Nagyon Boldog Hófordulót Drágám!!

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Boldog hófordulót Drágám:-)
Ügyesen használod a villát,minket az Isten is egymásnak teremtett úgy látom:-)
De azzal a Janika puszával csak csinnyán ám:-S mert a végén még harc lesz:-)

Kata és Tommy írta...

Szia Biusom.
Puszika Janikával miközben vőlegényed van?
Na de kicsi lány...:-))))))
Eszement milyen sokat beszélsz.
Nagyon ügyes vagy ahogy a villát használod.
Puszillak: Tommy

agika írta...

Nagyon boldog hófordulót kívánunk Neked!:)))))))))

Ügyesen eszel a villával,a virslit én kézzel szoktam:P

A szavak terén is előttem jársz,bár szerintem anya listájáról kimaradt valami.....ugye?;) Pedig a videot is láttuk ám;)

Puszi: Danci:)

Rebeka és Annabella írta...

Szia nagylány!

Látom, egyre és egyre ügyesebb vagy!
Nagyon boldog hófordulót kívánunk!

Hajni és Rebeka

Kati írta...

Boldogságos hófordulót kívánunk!
Nagyon ügyes vagy, meg is érdemled a sok puszát! :)

Egyik kedvencünk.

"Felsírtál, s könnycsepp hullt mennyből a földre,
a hónapok csendjét kis lényed megtörte.
Mamád, ki méhében néked otthont adott,
az élettől egy csodaszép kisleányt kapott.
Mint legdrágább kincsét, magához ölelt,
elfáradt, de ily szép terhet még nem viselt.
Testével érezte, ahogy kis szíved dobban,
s annyira szeretett, hogy nem lehet jobban.
Hálás tekintetét az égnek felemelte,
s legszebb gondolatit mind feléd terelte.
Arcod köré fonta két puha tenyerét,
s néked adta keble mind összes kenyerét.
Sötét volt, csak a békés csend figyelt,
s léted minden kérdésre megfelelt.
Egyszerre lélegzett most anya és lánya,
s érezte, élte már nem volt hiába. "

Még egy kedvenc.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem botlottam meg játékokban
vagy felejtettem el egy altatódal szavait.
Nem aggódtam azon, hogy
a növényeim vajon mérgezőek-e.
Soha nem gondolkodtam védőoltásokon.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem hánytak rám.
Kakiltak rám.
Ettek le.
Pisiltek rám.
Teljes kontrollom volt az elmém felett
és a gondolataim felett.
Egész éjjel aludtam.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem fogtam le egy ordító gyereket,
hogy az orvosok meg tudják vizsgálni.
Vagy beadják az oltásokat.
Soha nem néztem könnyes szemekbe és sírtam.
Soha nem váltam tündöklően boldoggá egy egyszerű
vigyor felett.
Soha nem ültem késő éjszaka,
hogy nézzek egy alvó babát.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem tartottam egy alvó babát csak azért, mert
Nem akartam letenni.
Soha nem éreztem, ahogy a szívem millió darabokra törik,
mikor nem tudtam a fájdalmat megállítani.
Soha nem tudtam, hogy valami annyira pici
olyannyira befolyásolni tudja az életem.
Soha nem tudtam, hogy valakit ennyire tudnék
szeretni.
Soha nem tudtam, hogy ennyire imádnék anyának lenni.

Mielőtt Anya voltam,
Nem ismertem az érzést,
milyen a szívemnek a testemen kívül járnia.
Nem tudtam, mennyire különleges érzés lehet
etetni egy éhes babát.
Nem ismertem azt a kötődést
anya és gyermeke között.
Nem tudtam, hogy valami annyira pici
annyira fontossá és boldoggá tudna tenni.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem keltem fel az éjszaka közepén
minden 10 percben, hogy megbizonyosodjam, minden rendben.
Soha nem ismertem azt a melegséget,
az örömöt,
a szeretetet,
a szívfájdalmat,
a csodálkozást
vagy a sikerét, milyen Anyának lenni.

Nem tudtam, hogy képes vagyok annyi mindent érezni,
mielőtt Anya voltam.