2008. augusztus 25., hétfő

Másfél év avagy 18 hónap.

Drága egyetlen kincsünk!

Nagyon Boldog Hófordulót Kívánunk Neked!!


Egy kis részlet a babaszobás "Mit tud a Baba"-ból.
16-18 hónapos gyermek már egyre ügyesebben közlekedik a lépcsőn is, mire másfél éves lesz, kis segítséggel gond nélkül fellépked rajta. Felfelé mindig könnyen megy, de lefelé csak segítséggel képes haladni, ezért vigyázni kell rá.(Ez megy egyedül is,igaz csak seggen csúszva.) Minden bútorra és megmászható dologra fel tud mászni.(Simán!!) Próbálja elrúgni és gurítani a labdát, forog, zenére táncol.(Hajaj,egyszerűen fenomenálisan csinálod!) Szaladni még nem tud, de egyre gyorsabban szedegeti a lábait, és nagyon élvezi a kergetőzést. 18 hónaposan néhány lépést hátrafelé is megtesz.(Ez is megy.)
Érzelmi, hangulati eseményekre jól reagál, ringatja, etetni és fürdetni próbálja a babáját.(Neked a sas itatás jobban megy.) Segítőkész és együttérző: ha látja, hogy valaki szomorú, vigasztalni próbálja. Szereti csoportokba rendezgetni a játékait.(Na ez nagyon kimaradt.) A különböző műszaki cikkeken, játékokon csavargatja és nyomogatja a gombokat, és megtanulja fel- és lekapcsolni a villanyt.(Simán!) A könyvekben már nem csak a képek, hanem a versikék és a mondókák is érdeklik. Nagyjából kettő-öt sor terjedelemig tud figyelni. A dalokat próbálja hallás után dúdolni. Akárhányszor is képes ugyanazt a könyvet végiglapozni.(Ez így van)
Az egyszerűbb ruhadarabokat megpróbálja egyedül levenni.(Ezt még nem,de öltözködni nagyon szeretsz.)
A gyerekek szókincsében - ahogy egyéb területeken is -nagyon nagy lehet a különbség. Meg kell jegyezni, hogy a nemek közötti különbségek is jellemzőek. A lányok sokszor néhány dolgot előbb csinálnak, mozgékonyabbak. Másfél éves korukra átlagosan nyolc szót ismernek, de vannak olyanok is, akik akár 40 szót is használnak, esetleg két szót egymás mellett ("baba ül", "anya baba", "baba hamm").(Itt a kissebb számhoz tartozol.)
A napközbeni kétszeri alvás már nem mindig szükséges, de az éjszakai önmagában kevés.
Ilyenkor érdemes nagyobb hangsúlyt helyezni új napirend kialakítására. Ebéd után - 1/2 1-1 óra körül - tanácsos letenni aludni a kicsit.
Tevékenységek rögzülnek, például másfél évesen segít autót mosni,(Jobban csinálod mint mi.) majd két éves kora körül a kisautót megmossa a poharából, ha vizet talál benne.
Határozott jelei lehetnek a féltékenységnek is.(Nem jellemző) Ha a testvéreivel foglalkoznak, odajön ő is, igényli a simogatást, játékot, törődést. Ha nem sikerül magára vonnia a figyelmet, dühös sírásba kezd, vagy más módon próbálja kikövetelni a törődést; üt, tiltott dolgokat csinál.(Ezt viszont minden szívroham nélkül végíg csinállod.) Eljátszik a másik gyermek mellett, de még nem vele.

Javasolt ellenőrizni (18 hónapos korban):
az egyszerű kéréseket jól érti, szívesen végrehajtja
képeskönyvben néhány képet kérésre megmutat
8-10 szót, szókezdeményt mond
sikerére büszke
babát altat, etet
felnőtt tevékenységét utánozza (pl. söprés)
egyszerű ruhadarabját leveszi
firkál
8-ból 7 tutira megvan.

13 megjegyzés:

Toto és Nyucka írta...

Drága Biusom!
Nagyon boldog 18.hónapot kívánok neked nagylány!
Puszillak:Tommy

Rebeka és Annabella írta...

Nagyon boldog 18. hófordulót kívánunk!

Anyának gratula ehhez az összefoglalóhoz! Nagyon szupi!

Hajni & Rebus

agika írta...

Nagyon boldog hófordulót kívánunk Neked:))))))))))

Puszi: Danci:)

agika írta...

Nagyon boldog hófordulót kívánunk Neked:))))))))))

Puszi: Danci:)

agika írta...

Bocsánat, kétszer kattintott Anya :-$

Puszi!

Hello Kitty írta...

Szia Biusom újra itt vagyunk!
Hát volt mit vissza olvasnom nem mondom!
Először is nagyon boldog hófordulót kívánunk !
Látom hogy nagy munkában voltatok!Remélem azért hagytad az ősöket dolgozni is!
Köszönjük a kreatív díjat nagyon !!!!
Gratula ám a tudományaidhoz nagyon ügyike vagy!Anya is gyorsan le ellenőrzi hogy mit is tudok már én is!
Puszika Kitty

csupella írta...

Boldog masfelediket!!
pusz

Marietta írta...

Boldog másfél évességet kívánunk neked nagylány:) Anya nagyon klassz bejegyzést írt neked:):)
Látjuk nagy munkában vagytok. :-O Biztosan nagyon klasszt lesz ha készen lesztek. Segíts te is sokat:)
Puszi Milán és Marietta

Emi és Laci írta...

Boldog Hófordulót Bius! Lehet mi is átköltözünk, mert már minden barátunk itt van!
Puszi: Emi cica

Emi és Laci írta...

Mi is megérkeztünk ide! Ha van időtök nézzetek be hozzánk!
Puszi: Emi cica

Kati írta...

Nagyon boldog másfelediket, nagylány!

Névtelen írta...

Drágám nagyon sok boldog másfél évet:-)
Reméljük mihamarabb találkozunk újra és koccintunk Rád,Rátok:-)
Hú nem semmi felfordúlás van nálatok,anyám már előre fél,hogy majd nálunk is mi lesz:o
Nagyon szépen köszönöm nektek a névnapi köszöntő sms-t,máris jobb lett a kedvem tőlle:-)
Pusza,picibence

Liliána és Armilla írta...

Drága Bius!

Előszöris nagyon boldog hófordulót kívánunk, igazi nagylány vagy! :)

Másodsorban elnézést kérünk, hogy idáig nemjöttünk,mnt ahogy a saját naplónkba sem jutottunk el.. :(
Most már igyekszünmk jönni!
Volt mit visszolvasunk! :)

NAGYON KÖSZÖNJÜK A BLOGGER díjat, nagyon jól esett! :) A naplónkban is meg fogunk róla emlékezni, csak még nem tudunk mindent pótolni. (Mindent? Semmit!)

Puszi Nektek!!!
Verus&Lilike

Egyik kedvencünk.

"Felsírtál, s könnycsepp hullt mennyből a földre,
a hónapok csendjét kis lényed megtörte.
Mamád, ki méhében néked otthont adott,
az élettől egy csodaszép kisleányt kapott.
Mint legdrágább kincsét, magához ölelt,
elfáradt, de ily szép terhet még nem viselt.
Testével érezte, ahogy kis szíved dobban,
s annyira szeretett, hogy nem lehet jobban.
Hálás tekintetét az égnek felemelte,
s legszebb gondolatit mind feléd terelte.
Arcod köré fonta két puha tenyerét,
s néked adta keble mind összes kenyerét.
Sötét volt, csak a békés csend figyelt,
s léted minden kérdésre megfelelt.
Egyszerre lélegzett most anya és lánya,
s érezte, élte már nem volt hiába. "

Még egy kedvenc.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem botlottam meg játékokban
vagy felejtettem el egy altatódal szavait.
Nem aggódtam azon, hogy
a növényeim vajon mérgezőek-e.
Soha nem gondolkodtam védőoltásokon.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem hánytak rám.
Kakiltak rám.
Ettek le.
Pisiltek rám.
Teljes kontrollom volt az elmém felett
és a gondolataim felett.
Egész éjjel aludtam.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem fogtam le egy ordító gyereket,
hogy az orvosok meg tudják vizsgálni.
Vagy beadják az oltásokat.
Soha nem néztem könnyes szemekbe és sírtam.
Soha nem váltam tündöklően boldoggá egy egyszerű
vigyor felett.
Soha nem ültem késő éjszaka,
hogy nézzek egy alvó babát.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem tartottam egy alvó babát csak azért, mert
Nem akartam letenni.
Soha nem éreztem, ahogy a szívem millió darabokra törik,
mikor nem tudtam a fájdalmat megállítani.
Soha nem tudtam, hogy valami annyira pici
olyannyira befolyásolni tudja az életem.
Soha nem tudtam, hogy valakit ennyire tudnék
szeretni.
Soha nem tudtam, hogy ennyire imádnék anyának lenni.

Mielőtt Anya voltam,
Nem ismertem az érzést,
milyen a szívemnek a testemen kívül járnia.
Nem tudtam, mennyire különleges érzés lehet
etetni egy éhes babát.
Nem ismertem azt a kötődést
anya és gyermeke között.
Nem tudtam, hogy valami annyira pici
annyira fontossá és boldoggá tudna tenni.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem keltem fel az éjszaka közepén
minden 10 percben, hogy megbizonyosodjam, minden rendben.
Soha nem ismertem azt a melegséget,
az örömöt,
a szeretetet,
a szívfájdalmat,
a csodálkozást
vagy a sikerét, milyen Anyának lenni.

Nem tudtam, hogy képes vagyok annyi mindent érezni,
mielőtt Anya voltam.