2010. február 27., szombat

Összefoglaló és a szülinapod.

Megint segítségül hívtam megint a Baba szoba mit tud a 3 éves gyermek című írását.

-36 hónaposan a gyermek már egyformán jól tud futni, ugrani, forogni, szökdelni. Ezt tudod,főleg az ugrálást az ágyon,és a futkosást a szobába.
-Ügyesen kerekezik triciklin, a hintán hajtja magát.
Na ezt majd a jó időben kipróbáljuk.Ősszel még egyik sem ment.
-Az öltözködéshez nincs szüksége segítségre, bár lehet, hogy lassan készül el.
Valószínűleg menne,de túl lusta vagy hozzá.
-A tépőzárral már elboldogul.
Azzal igen.
-Hosszabb ideig tud egy dologra figyelni.
Igen tényleg sokáig nézel filmet,mesét,játszol egyedül.
- A képei már felismerhetőek, ügyesen színez, de például kört rajzolni még nem tud.
Hát ezt fordítva csinálod,mer inkább köröket rajzolsz,csigát,meg irka firkát de a szinezés az nem az erősséged.
-Elkezd szerepjátékokat játszani - orvosost, boltost, papás-mamást, mozit -, és ha egyedül van, gyakran képzeletbeli játszótársakat talál ki magának.
Igen szoktál szerepjátékozni,és van egy képzeletbeli GYEJEKEM ahogy te mondod.
-Most már tudja, hogy ő fiú vagy lány, és ezzel egy időben feltámad az érdeklődése a másik nem iránt.
Igen ,ki is kéred magadnak,hogy nem nagy hanem TISJÁN VADOK.
-Két-háromszáz szót mond, tudatosan használja a nyelvet, érdeklik az új szavak. "És"-sel kapcsolja a szavakat, mondatai egyre több szóból állnak. Verset mond, mesélni tud képekről, és a mesékből visszaad részleteket is. Önzetlenebb a kapcsolata a többi gyermekkel, együttérző, adakozó.
Na ezzel nincsen gond.Az tuti,hogy az új szavak érdekelnek,mert mindent megjegyzel azt is amit nem kellene.Mondóka,ének most már profin megvan.
Amiket tudsz.
-Pál,Kata,Péter jó reggelt.
-Boci boci tarka.
-Süss fel nap.
-Mókuska,mókuska.
-Így jár az óra.
-Borsót főztem.
-Csipp-csipp csóka.
-Kiskacsa fürdik.
-Háp háp háp jönnek a kacsák.
-Nyuszi Gyuszi.
-Tekeredik a kígyó.
-Süssünk süssünk valamit.
-Csiga biga gyere ki.
-Fújja a szél a fákat.
Ennyi jutott eszembe,de még a maszkabálból a Katicásat végig tudod és a tigrisnek a refrénét is tudod.Illetve a Scooby Doonak a főcímdalát is énekelgeted magyar illetve angol változatban is.

Amit Én még leírnék a kirakókat nagyon ügyesen összerakod elsőre,és a számítógépezésre is rákaptál amit nagyon ügyesen pár nap alatt megtanultál egyedül kezelni.
A labdával most már nagyon ügyesen bánsz.
Mindent megköszönsz,viszont a szeretném helyett az akarom szót használod.
Mindennek értem ezalatt egy apró csokit,cukrot,képet,rajzot,bár mit,nagyon tudsz örülni.
Szeretsz ajándékot adni is.Van amikor a saját játékaidat hozod nekünk és adod oda,hogy ajándékot hoztál nekünk.

És amit nem tudok kihagyni, a hiszti sajna nem múlt el,pedig már te elmúltál három.Na jó persze nem várok csodát,de remélem ezen is azért hamarosan túl leszünk.
Ide azért egy sztorit is leírnék.Harmadik élet éved második reggelét büntetéssel kezdted,mert behisztiztél azon,hogy mit is akarsz felvenni.
Kimentél a bünti helyre hisztizve,majd 5 perc múlva kiabáltál,hogy ANYA PISIKÉNE.Mentem pisiltél a Wc-be de mire már odaértünk becsurrant.Vittem ki bugyit kicseréltük,közben abba is maradt a hiszti.
Mikor öltöztettelek közölted velem,hogy még NEM PEJEZTEM BE.
Oké semmi gond,maradj kint és hisztizzél.
Becsuktam az ajtót elléptem két lépést és hisztiztél tovább.


A szülinapodról.
Sajnos nem egészen sikerült úgy ahogy szerettem volna,ugyanis Karina is eléggé beteg lett pont az napra,és elég nyűgös volt,végig fognom kellett nem tudtam letenni.
Azért igyekeztem a kedvedben járni,játszhattál a gépen amennyit csak akartál.
Aztán felébredt Apa amit már alig vártál mert tudtad,hogy utána buli lesz.
Készítettem az asztalt,meg leültettelek,és már tudtad is,hogy mi fog történni.Mondtam,hogy Apa végez,és ünneplünk.
Kimentél Apáért a fürdőbe,hogy jöjjön már,hozza neked a tortádat.
Nagyon örültél,teljesen el voltál varázsolódva.
Elfújtad a gyertyát is,megkaptad az ajidat.Egy mikrofont és egy kicsi zseblámpát.Amit a Jézuska hozott mát gajra vágtad,de ezt sem kímélted,pedig nem egy ócska fajta egyik sem.
Először a zseblámpának volt nagy sikere,de aztán a mikrofont is elkezdted használni.
Ettél a tortádból is,majd a nap további részében játszottunk,vagy egyedül játszottál.

Képeket vágatlanul feltettem oldalra az albumba,ugyanis nem nagyon van időm válogatni sem.
Még annyit,hogy tegnap ismét a dokinál kötöttünk ki,neked még mindig be van gyulladva a torkod.Megint kaptál antibiotikumot,most másik fajtát.Ja és nem volt a mi Dr nénink így Seregélyesre kellett menni,a Papa volt az áldozat aki jött velünk.Szegény le is izzadt mire végeztünk.Én is csak én már megszoktam.
Mennem kell,ugyanis Apa nem bír Karinával.
Ja még azért annyit,hogy holnap du.-án lesz a másik buli Mamiékkal Keriékkel.És még egy vidit is szerettem volna feltenni,de majd máskor.

9 megjegyzés:

Álommanó írta...

Boldog szülinapot utólag is!!
(még talán időben.) ;)

Nem semmi egy csaj vagy te, ez a hiszti dolog nálunk is nyerő vállalkozás. :D
De szuper ajándékokat kaptál!
Remélem a torkod hamar gyógyul, mi ugyanígy jártunk a gyógyszerekkel. :(

Álmos

Kata és Tommy írta...

Nagyon jók lettek a képek, így vágatlanul is. Úgy látom, erre a torokbacira most már az én segítségem kell:-) Küldök is egy hatalmas cuppanó gyógypuszit: CUPPPPPPPPPP.
Tommy

E. Jucus írta...

Szuperek a képek...lassacskán Vilcsi is követ a szülinapozásban :)
Nagyon okos és ügyes vagy! Sajna Vilcsi egy csomó versikét elfelejtett,mivel nem vagyunk együtt egész nap és nem nagyon gyakroltuk...Nem baj,majd az oviban :) Puszink!

Kati írta...

Jajj, megint nem jöttünk időben! :-( Pedig számoltuk a napokat, tényleg.

Megkésve kívánunk nagyon-nagyon boldog születésnapot, drága Biuska!!!
Isten éltessen!
Sok boldogságot, egészséget, csupa jókedvet, minden szépet neked!!!

Hello Kitty írta...

Nagyon jól sikeredtek a képek!!!
És a torta!
Fincsi lehetett!!
Jobbulást nektek !!!
Küldjük a gyógycuppokat!!!
Puszilunk

CsaCseLeV írta...

Gyógyulj meg hamar!
Nagyon jó a szülinapos albumod!

Anya, te nem tudod - mindenütt írják ám:) -, hogy a dacccckorszak csúcsa 3 évesen van?! BIZONY! Amint nálatok is látszik - meg másoknál is ám:)


Sok-sok gyógypuszi: Csanádék.

U.i.: rohannom kell, holnapra még egy sor ajándék nincs kész a Csengének...

csupella írta...

Azért egész jó kis buli lehetett!
Ügyes nagylány vagy már!Bocs a nagy kifejezés miatt:)
pusz

agika írta...

Jó szülinapi party lehetett;) A tortát én is megkóstoltam volna:))) És a gyertyákat is imádom elfújni-akkor is ha nem az én tojtám:p

Szupi ajikat kaptál!:))

Gyógyuljatok,küldünk sok-sok gyógypuszikát!

Puszi:Danci,Öcsike,Ági

Emi és Laci írta...

Úgy látszik ezek a szülinapok nem akarnak betegség nélkül eltelni. Én is betegen töltöttem az enyémet.
Azért biztos te is élvezted a bulidat! Reméljük azóta már meggyógyultatok!

És nagyon ügyes nagylány lettél 3 éves korodra!
Puszi: Emiék

Egyik kedvencünk.

"Felsírtál, s könnycsepp hullt mennyből a földre,
a hónapok csendjét kis lényed megtörte.
Mamád, ki méhében néked otthont adott,
az élettől egy csodaszép kisleányt kapott.
Mint legdrágább kincsét, magához ölelt,
elfáradt, de ily szép terhet még nem viselt.
Testével érezte, ahogy kis szíved dobban,
s annyira szeretett, hogy nem lehet jobban.
Hálás tekintetét az égnek felemelte,
s legszebb gondolatit mind feléd terelte.
Arcod köré fonta két puha tenyerét,
s néked adta keble mind összes kenyerét.
Sötét volt, csak a békés csend figyelt,
s léted minden kérdésre megfelelt.
Egyszerre lélegzett most anya és lánya,
s érezte, élte már nem volt hiába. "

Még egy kedvenc.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem botlottam meg játékokban
vagy felejtettem el egy altatódal szavait.
Nem aggódtam azon, hogy
a növényeim vajon mérgezőek-e.
Soha nem gondolkodtam védőoltásokon.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem hánytak rám.
Kakiltak rám.
Ettek le.
Pisiltek rám.
Teljes kontrollom volt az elmém felett
és a gondolataim felett.
Egész éjjel aludtam.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem fogtam le egy ordító gyereket,
hogy az orvosok meg tudják vizsgálni.
Vagy beadják az oltásokat.
Soha nem néztem könnyes szemekbe és sírtam.
Soha nem váltam tündöklően boldoggá egy egyszerű
vigyor felett.
Soha nem ültem késő éjszaka,
hogy nézzek egy alvó babát.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem tartottam egy alvó babát csak azért, mert
Nem akartam letenni.
Soha nem éreztem, ahogy a szívem millió darabokra törik,
mikor nem tudtam a fájdalmat megállítani.
Soha nem tudtam, hogy valami annyira pici
olyannyira befolyásolni tudja az életem.
Soha nem tudtam, hogy valakit ennyire tudnék
szeretni.
Soha nem tudtam, hogy ennyire imádnék anyának lenni.

Mielőtt Anya voltam,
Nem ismertem az érzést,
milyen a szívemnek a testemen kívül járnia.
Nem tudtam, mennyire különleges érzés lehet
etetni egy éhes babát.
Nem ismertem azt a kötődést
anya és gyermeke között.
Nem tudtam, hogy valami annyira pici
annyira fontossá és boldoggá tudna tenni.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem keltem fel az éjszaka közepén
minden 10 percben, hogy megbizonyosodjam, minden rendben.
Soha nem ismertem azt a melegséget,
az örömöt,
a szeretetet,
a szívfájdalmat,
a csodálkozást
vagy a sikerét, milyen Anyának lenni.

Nem tudtam, hogy képes vagyok annyi mindent érezni,
mielőtt Anya voltam.