2008. november 29., szombat

Hmmmmm....

Részletek nincsenek,mert már megint oly rég írtam,hogy....

Voltunk sokfelé ,meg itthon is.
Vásároltunk,voltunk Baba-mama talin.
Erre emlékszem,ugyanis,hááát most nem igazán éreztem magamat jól.
ugyanis a tali előtt tartották a baba masszázst.És mivel utána nekünk előadás volt a pici babákkal is ottmaradtak.
Az egész szoba be volt terítve matracokkal amin a babák feküdtek.
Nekünk nagyoknak épp csak 2x3 méteres helyünk volt játszani,ráadásul a játékos polc előtt is ott ültek a pici babákkal.
Mit ne mondjak,hogy mi akik jöttünk mentünk volna...meg szegény Anyáink akik ugráltak utánunk össze vissza,hogy nehogy rálépjünk a babákra....meg nem tudtunk azokkal a játékokkal játszani amivel szerettünk volna.
Szóval szégyen ide vagy oda,örültünk amikor a dumálós nénik elhúztak és velük együtt a pici babák is elszállingóztak.Végre szabad volt a terep.Lett is csatatér és gyerek zsivaj egyből.
Mondjuk Én így is előbb haza akartam jönni,Anya nem tudta miért de aztán az alvásom után rájött.
Sírva keltem és sírtam is még vagy negyed órát.De ezzel egy extra cicit is elértem.
Viszont lázas is lettem és még éjjel is az voltam.
Így reggel Anyával meglátogattuk a DOTTOJ nénit.
Nem voltak sokan,normális is volt,és megint bezsebeltem egy csomó ajit.
A torkom piros,meg a légzésem is "érdes"úgyhogy az ajik mellé még kaptam Aktil-t,meg kalcimuskot.
Gyorsan át is mentünk kiváltani Seregélyesre,és milyen jól tettük.Ott volt ugyanis a Keri meg a Dóri is.Képzelhetitek az össze álom manó,és betegség meg minden gondom bajom elszállt egy pillanat alatt.
Szuperül szórakoztunk,kergetőztünk,videókat néztünk,játszottunk.Aztán elmentünk a Patrik elé a suliba is.
Mint egy levakarhatatlan puli kutya loholtam utána amint megláttam.Nem volt ám olyan,hogy cipelni kellett.ÁÁÁÁÁ.Szó szerint rohantam utána.Még az osztályterembe is bementem utána amikor ment a táskáiért.

Látható,hogy hol vagyok?
Felnagyítottam egy kicsit,mert az asztalok közt teljesen eltűntem.

Itt már jöttünk kifele,látszik,hogy mennyire futok.


ez a folyosón van amikor várok a Patrikra.
Visszamentünk a Papáékhoz,ettek,aztán a kávéra már nem sok időt hagytam mert álmos voltam.
Jöttünk is és hoztuk Keriéket is.
Mikor kiszálltak örült ordításba kezdtem a Keri után,aztán Anya magyarázott,miután megértettem akkor meg Anyának kiabáltam sírva.
Miután belefáradtam elaludtam.
De ahogy kivett Anya fel is ébredtem,úgyhogy gyorsan bejöttünk és el is altatott.
Nem tudtam sokáig(negyed óra) durmolni mert a láz felébresztett.
Akkor már 38.8 volt a lázam,úgyhogy kúpot kaptam.
Megjött Apa is,de nagyon nagyon rosszul voltam,semmi és senki nem érdekelt.
Két fürcsi következett.Kiabáltam is rendesen,hogy NEM NÓ(nem jó),de szavaim süket fülekre találtak és csak bizonygatták,hogy nekem akarnak jót.
Sikerült,mert azért fél öt körül már láz mentes voltam.
Akkor jöttek a Mamiék,és az Ő látogatásuk mégtöbbet javított a helyzetemen.
Mamitól tanultam egy új szót:CSÖNNET(csöndet),biztos sokat fogom használni.
Miután elmentek,játszottunk még Anyával,aztán sikeresen termeltem a pelusba.
Ja ráülök a bilire!Egyszer már fél órás ücsörgés után sikerült is bele pisilnem.Tegnap este viszont szintén fél óra után meguntam felálltam,és a gatyába pisisltem.De utána szóltam Apának,hogy PISI.
Rögtön fürcsi,majd küzdelem a Nurofen bevételével,cici és alvás.
Az éjjel már láz mentes voltam.
A hófordulós bejegyzés is elmaradt.
Nem felejtkeztünk el róla,de már elég nagylány vagyok így ezeket már nem tartjuk olyan fontosnak.
Anya szót kér!
Egy rövidke összefoglalót még írok,mert ezek többnyire kimaradnak a bejegyzésekből.
Beszéd.
Talán ez ami a legtöbbet fejlődött az elmúlt hetekben.
Most már mindent mondasz.Van amit csak utánunk,de rengeteg mindent felismersz,mondod magadtól.Aminn nagyon csodálkoztunk az a Tesco volt.Már magát az épületet is messziről kiszúrod,és a feliratot is megismered.Nem hiába,Apád Anyád imád vásárolni,de ezt is biztos Apádtól örökölted.
Használod már a két szó össze kapcsolását is,ilyen például az
el ment - EMENT
és használgatod már az is szót is
Bius is - BIUS IS (ezt tisztán mondod)
Az é rag is már hozzá tartozik a szókincsedhez
APÁÉ,AJÁJÉ,BIUSÉ,
De -hoz toldalékot is próbálgatod csak az még nem megy annyira
papáékhoz - PAPÁÉOZ
Ha valamit akarsz azt szépen elmagyarázod szavakkal,de a MMMMMM és mutogatást is használod még.Mondjuk ezt mondtam a Védő néninek,de azt mondta ez nem baj,sőt egy pszichológustól hallotta,hogy kifejezetten jó dolog,mert .......hosszú.
A lényeg,hogy jó amit csinálsz.
Ha kérünk valamit,(persze ha kedved is van hozzá)pl.vidd ki a pelust,vagy hozzál a fiókból pelust,vagy segíts,vagy ...megcsinálod,nagyon ügyesen.
Ami még egyre jobban kezd kialakulni az a szeretet kimutatása.Rengeteg ölelést kapunk,vagy csak egy egy mosolyt dobsz.
Mindenkinek(idegen embereknek is)integetéssel köszönsz,sőt még puszát is dobsz.
Egyre jobban csajosodsz.
Elkezdtél szégyenlősködni.De ezt olyan édesen csinálod,meg lehetne zabálni.
Kezd érdekelni a számítógép.
Apa már bejelentette,hogy kell még egy gép,Én meg mondtam,hogy kettő!!
Sokat mocizol idebent,babázol,meg a plüssöket hurcolod.Legózol,és már egymásra is tudod rakni.
Kedvencek közé kerültek a könyvek,újságok.
A gyurmázás és színezési láz most kicsit alább hagyott de két három naponta azok is előkerülnek.
Ennyi egyenlőre.Ha eszembe jut valami majd beírom még.

9 megjegyzés:

Kata és Tommy írta...

Előttem jársz jóval beszéd terén, pedig fiatalabb vagy nálam.
De kell is neked a beszélőke, hiszen lány vagy s mint tudjuk, a csajok nagyon szeretnek beszélni :-)))))))
Vigyázz magadra,ne legyél beteg.
Puszillak:Tommy

agika írta...

Reméljük jobban vagy,sajnos én is beteg voltam,-most meg köhögni kezdtem:s
Nagyon sokat fejlődtél beszéd terén,nálam még mindig inkább a mutogatás a nyerő;)))

Aranyosak vagytok a fotókon!:)

Puszi:Dani

Rebeka és Annabella írta...

Most még el tudsz tűnni a padok között, de pár év múlva...

Puszi: Rebekáék

CsaCseLeV írta...

Bizony, pici baba és totyogó - nehéz párosítás. Főleg a babaklubban, ahol máshoz szoktatok (de jó is nektek, hogy annyi gyerek van, hogy külön korosztályok kellenek!).
Hű, már most így élvezed a sulit?!
Nagyon ügyes beszélőkéd van (anya meg már attól félt itt néhány hónapja, hogy kuka maradsz...)!

Sok-sok gyógypussz: Csanádék.

agika írta...

Szia kis Barátnőm!:)

Látjuk anya is ügyeskedik,szép ünnepi hangulata van a blognak!;) Na és az ugráló Elmo!;) Nagyon tetszik;))))

A gyertyagyújtás 17kor lesz az Országalmánál a színpadon,a műsor:
2008. november 30. 17 óra „Szól a karácsonyi csengő…” Advent 1. vasárnapja


Közreműködnek: Gerner Csaba a Vörösmarty Színház művésze, Vakler Anna népdalénekes és a Ciszterci Szent István Gimnázium énekes lányai Gitáron közreműködik: Fóris Ödön és Jákli Péter Felkészítő tanár: Becker Teréz

Warvasovszky Tihamér polgármester és Kiss János helynök, nagyprépost köszöntője
Gyertyagyújtás

Zenés advent a Városi Képtárban 15.30 óra (Oskola u. 10.) Jazz örökzöldek karácsonyi hangulatban – Trio Lauschmann Rieger Attila gitár, Oláh Zoltán bőgő, Bágyi Balázs dob

Lehet hogy találkozunk?;)

Puszi:Dani

csupella írta...

Nagyon sajnalom,hogy belazasodtal,de remelem azota mar kutya bajod!
En sem elveztem volna a baba talit,ha mindenre oda kellett volna figyelnem:(Nem oldottak meg valami jol a programozast.
Azt sejtettem,hogy a manok tarsasagaban megszunik minden bajod.Meg nem volt mellettuk rossz kedved sosem.
Nagyon aranyos vagy a padok kozt.
Gratula a sok ugyeskedeshez!

agika írta...

Szia Bius és Judit!

Arra a címre küldtem el a számomat,amire a meghívót is,remélem megkaptátok!;)

Puszi:Ági

Hello Kitty írta...

Hü de szép lett az új külső!!!
Nagyon tettszik nekünk!!!!
Főleg a képek rólad!!!!!!!
Cukiiiiiii!!!!
Remélem hogy már jobban vagy !
Gratula a beszédhez igazán ügyi vagy!
Nekem is kéne már fejlődnöm e téren de hát .....
A köv . babatali remélem hogy már jobban fog sikerülni!
Mi megint lemaradtunk róla a szuri végett mert egybe esett a rendelési idővel!
Hát talán legközelebb !!!
Küldöm a gyógypuszikákat!!!
Puszil Kitty

CsaCseLeV írta...

Épp csak benéztünk, ééés: csudaszépek lettetek!!!
Jó ünnepvárást!

Puszi: Csanádék.

Egyik kedvencünk.

"Felsírtál, s könnycsepp hullt mennyből a földre,
a hónapok csendjét kis lényed megtörte.
Mamád, ki méhében néked otthont adott,
az élettől egy csodaszép kisleányt kapott.
Mint legdrágább kincsét, magához ölelt,
elfáradt, de ily szép terhet még nem viselt.
Testével érezte, ahogy kis szíved dobban,
s annyira szeretett, hogy nem lehet jobban.
Hálás tekintetét az égnek felemelte,
s legszebb gondolatit mind feléd terelte.
Arcod köré fonta két puha tenyerét,
s néked adta keble mind összes kenyerét.
Sötét volt, csak a békés csend figyelt,
s léted minden kérdésre megfelelt.
Egyszerre lélegzett most anya és lánya,
s érezte, élte már nem volt hiába. "

Még egy kedvenc.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem botlottam meg játékokban
vagy felejtettem el egy altatódal szavait.
Nem aggódtam azon, hogy
a növényeim vajon mérgezőek-e.
Soha nem gondolkodtam védőoltásokon.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem hánytak rám.
Kakiltak rám.
Ettek le.
Pisiltek rám.
Teljes kontrollom volt az elmém felett
és a gondolataim felett.
Egész éjjel aludtam.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem fogtam le egy ordító gyereket,
hogy az orvosok meg tudják vizsgálni.
Vagy beadják az oltásokat.
Soha nem néztem könnyes szemekbe és sírtam.
Soha nem váltam tündöklően boldoggá egy egyszerű
vigyor felett.
Soha nem ültem késő éjszaka,
hogy nézzek egy alvó babát.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem tartottam egy alvó babát csak azért, mert
Nem akartam letenni.
Soha nem éreztem, ahogy a szívem millió darabokra törik,
mikor nem tudtam a fájdalmat megállítani.
Soha nem tudtam, hogy valami annyira pici
olyannyira befolyásolni tudja az életem.
Soha nem tudtam, hogy valakit ennyire tudnék
szeretni.
Soha nem tudtam, hogy ennyire imádnék anyának lenni.

Mielőtt Anya voltam,
Nem ismertem az érzést,
milyen a szívemnek a testemen kívül járnia.
Nem tudtam, mennyire különleges érzés lehet
etetni egy éhes babát.
Nem ismertem azt a kötődést
anya és gyermeke között.
Nem tudtam, hogy valami annyira pici
annyira fontossá és boldoggá tudna tenni.

Mielőtt Anya voltam,
Soha nem keltem fel az éjszaka közepén
minden 10 percben, hogy megbizonyosodjam, minden rendben.
Soha nem ismertem azt a melegséget,
az örömöt,
a szeretetet,
a szívfájdalmat,
a csodálkozást
vagy a sikerét, milyen Anyának lenni.

Nem tudtam, hogy képes vagyok annyi mindent érezni,
mielőtt Anya voltam.